Český jazyk a literatura |
samostatně připraví referát.
rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. |
|
|
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Project 2 - 2. lekce, oddíl 2A, 2B. |
Matematicko fyzikální základ |
Charakterizuje a třídí a znázorní základní rovinné útvary.
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
Sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod. |
úsečka, přímka, polopřímka
kruh, kružnice, mezikruží,
n - úhelníky
Dělení desetinných čísel
Vstup do tématu, elektronování těles, statická elektřina |
Laboratorní práce - měření - v pátek 10. 12. |
Svět přírody |
Zhodnotí důsledky pohybů Země na život lidí a organismů.
Prokáže na konkrétních příkladech tvar planety Země.
Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii.
Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. |
základní pohyby Země
tvar Země
základní geografické, topografické a kartografické pojmy
výběr geografických informací a jejich zdrojů |
pátek 10. 12. - speciální dvouhodinovka zaměřená na mapy a jejich tvorbu |
Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru.
Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné)
možnosti změny člověka
sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti |
|
Estetická výchova |
zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
výrazový tanec, pantomima
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
dramatizace lidových písní, zpěv písní s hudebním doprovodem, rytmus
mozaika, vánoční výzdoba |
Informační a komunikační technologie |
Žák zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v textovém editoru. Žák používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji. Žák pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví. |
využití nabytých znalostí při práci na zadané téma |
prezentace referátů na téma Ptáci |
Člověk a svět práce |
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku.
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
Čtení jednoduchých náčrtů, výkresů a pracovních postupů či návodů.
Pokračování v práci na výrobě robota. Opracování dřeva (hranolu) – vrtání. |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
"basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované" |
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |